Bye Bye Thailand, Welcome Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu Bye Bye Thailand, Welcome Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu

Bye Bye Thailand, Welcome Maleisie

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Dionne

23 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Met toch wel gemengde gevoelens verlieten we gisterenochtend Koh Tao, en daarmee Thailand.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooraf het minst zin had in Thailand. Amerika was het voor mij helemaal, gevolgd door het andere beloofde land, Australie.

Na bijna drie weken is mijn (soms wat beperkte) reisscope totaal overhoop gegooid door de Thaien. Wat een prachtig land, wat een waanzinnig eten en bovenal spotgoedkoop! Ik weet dat ik bij iedere aankomst in ieder land roept 'hier wil ik zeker nog een keer heen', 'hier wil ik wonen!' maar Thailand heeft echt veruit het beste totaalplaatje te bieden.

We zijn inmiddels aangekomen in Maleisie, op het bekende eiland Penang. De reis duurde in totaal 28 uur, waarbij het mooiste was om te voet de Thais/Maleisische grens over te steken.

De douanebeambte die mijn backpack controleerde op varkensvlees gaf mij de grootste glimlach bij het vinden van een DVD van Cameron Diaz, prachtig!

Benieuwd hoe het moslimland Maleisie ons gaat bevallen, de 1e indruk is echter erg positief!




  • 26 Januari 2010 - 21:42

    Gaby:

    Jeetje, wat ben jij bruin (roze?) Dionne. En Martijn nog bruiner (roziger?) neem ik aan. Geweldig hoor, al die avonturen! Jullie hebben dan wel niet de hele wereld gezien, maar wel een heleboel gedaan. Is dit nog eens voor herhaling vatbaar, of wordt de volgende uitdaging een bruiloftsjurk naaien, sparen voor een vrijgezellenweekend, een huisje kopen en een vijfling (ik blijf hopen) baren? Ga je vast niet op waarbenjij beantwoorden, maar ik ben wel benieuwd! Komen jullie van de zomer nog wel naar Kos? Tja, wij zijn niet zo avontuurlijk, maar daar is het ook mooi weer, kun je ook duiken, kun je de letters ook niet lezen en kun je ook te voet de grens over.

    Sa wa dii ka!
    Gaby

  • 27 Januari 2010 - 11:07

    Izaak:

    Hoi,

    Ziet er allemaal super uit hoor. Leuk om al jullie avonturen te lezen.

    Geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer thuis.

    Groetjes,

    Izaak

  • 27 Januari 2010 - 11:46

    Erik:

    Zo ook de laatste 2 verslagen weer even gelezen en blijft elke keer heerlijk om te lezen wat voor geweldige dingen jullie daar allemaal meemaken zeg!!!
    Dat van die haai is wel heel gaaf, al had ik op dat moment niet graag in Dionne haar zwemvliezen gestaan!!

    Geniet nog van jullie laatste anderhalve week!!!

    Mzzl

  • 27 Januari 2010 - 21:07

    Lenie:

    Hallo Martijn,
    Je zou toch goed op Dionne passen? Nu was ze bijna haaienvoer!
    Wel spannend hoor, maar ik denk dat ik was gaan gillen.
    gr. lenie

  • 28 Januari 2010 - 14:39

    PiWi:

    Je reisstatus:
    Je bent terug over 5 ING Werk dagen.

    Tot straks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

In 107 dagen rond de wereld

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2010

Laatste kiekjes

02 Februari 2010

Waarom een wereldreis?

29 Januari 2010

druk druk druk

23 Januari 2010

Bye Bye Thailand, Welcome Maleisie

22 Januari 2010

Blacktip reef shark
Martijn en Dionne

Actief sinds 22 Okt. 2009
Verslag gelezen: 3977
Totaal aantal bezoekers 131690

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2009 - 07 Februari 2010

In 107 dagen rond de wereld

Landen bezocht: