Welcome aboard - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu Welcome aboard - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu

Welcome aboard

Door: Martijn en Dionne

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Dionne

31 Oktober 2009 | Verenigde Staten, New York

Ons cruiseschip, de Celebrity Constellation, is echt fantastisch; het is ontzettend groot, elf-deks, met een eigen casino, meerdere barretjes en restaurants, een fitnessruimte voorop de tiende (met grote ramen zodat je zo naar voren over zee kunt kijken), een theater, een bioscoop, een basketbalveld, een binnen- en buitenzwembad, en ga zo maar door... Op het bovenste dek kan je hardlopen op een baan langs de railing, één rondje is bijna een kilometer! Het schip is vorig jaar overigens gekozen tot beste cruiseschip ter wereld en heeft als een van de weinige in haar branche 6 sterren.

Iedere kamer heeft een eigen butler, die je werkelijk bij alles helpt. Elke ochtend is het bed verschoond als we terug komen van het ontbijt, de avond voor we ergens aan land gaan liggen er twee grote strandlakens klaar in onze suite, na het diner is het bed weer anders opgemaakt, zijn onze gordijntjes al dicht gedaan en liggen er bonbons op ons kussen. Memino (James) verzorgde zelfs onze was, dus we zullen straks aanmeren in Miami met een “schone koffer”.

En dan het eten, te bizar! Er werken 420 (!) eet- en drankspecialisten op het schip, die de lekkerste maaltijden, buffetten en snacks verzorgen. De hele dag door zijn er broodjes hotdog, hamburgers, zalm, kip en patat op te scheppen . En alles zit bij de prijs inbegrepen. Het ontbijt is in 5 restaurants te verkrijgen. Alle soorten vis, ham en kaas, vers fruit, eieren, toetjes en gebakjes. ’s Middags honger? De gehele dag door is het wokrestaurant open (Martijn had daar al snel vrienden gemaakt), bij het zwembad is er iedere dag barbecue en vers ijs te verkrijgen en de buffetten zijn geopend van 06:00 – 23:00. Martijn’s tweede vriend is Cliff, een grote gespierde neger die iedere dag verse pizza’s maakt. Martijn heeft daar inmiddels serieus zijn eigen pizza, “pizza homer”, aangezien Cliff in 6 jaar nog nooit iemand een pizza zonder kaas had horen bestellen. En aangezien hij 120kg weegt spreken we hem maar niet tegen.

Vooraf hadden we niet kunnen bedenken dat de dagen op zee (aan boord) minimaal net zo leuk zouden zijn als de dagen op de verschillende eilanden. Er worden elke dag en elke avond zoveel activiteiten georganiseerd, van wijnproef- tot Adobe Photoshop cursussen, van shuffleboard tot Texas Hold’em Poker toernooien, van Nintendo Wii games tot basketball shoot-outs, van bioscoopfilms tot optredens van cabaretiers, van klassieke avonden met pianisten en violisten tot de wildste poolparty’s met DJ’s. Pas toen we even niks beters te doen hadden gingen we naar het theater, waar ze echt geweldige shows opvoeren!

Juist even geen zin in al dat gedoe? Dan kan je ook naar de bibliotheek om een boekje te huren, een van de vele kranten pakken om voor of achter op het dek te gaan zitten, lekker bij het zwembad gaan liggen, je kan gaan winkelen in een van de vele tax- en duty-free shops, of je maakt gewoon heel asociaal op je eigen kamer gebruik van de gratis roomservice.

We geven ons over aan de luxe, 10 dagen gaan we heerlijk genieten!

• 10 November 2009 - 08:48

Bas:

Hey hallo,

ben ff voorzichtig alles aan t doorlezen (in de baas zijn tijd natuurlijk!)...

tot zover klinkt het alsof jullie echt een waardeloze vakantie/reis hebben :)

Echt! totaal niet jaloers hoor... ben toch liever aan het werk, de hele dag binnen met kunstlicht ipv op 1 of ander idillisch mooi paradijs.

Proberen jullie, ondanks al die ellende, wel een btje te genieten!?

Ciao!

• 11 November 2009 - 14:42

K-c:

Dat dat gevaarte blijft drijven zeg :) ziet er wel heel vet uit allemaal ;)
    grtn

• 13 November 2009 - 21:14

Broertje:

Wow!!! Waanzinnig zeg! Ik hoop dat jullie wel geklaagd hebben dat er geen pindakaas te krijgen is he :)