Bermuda - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu Bermuda - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Martijn en Dionne Huizer - WaarBenJij.nu

Bermuda

Door: Martijn en Dionne

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Dionne

01 November 2009 | Bermuda, Hamilton

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, ligt Bermuda niet in de Caribische Zee, maar een stuk noordelijker in de semitropische zone, echt middenin de Atlantische Oceaan. Het dichtstbijzijnde land ligt 570 mijl verderop. De oceaan eromheen is soms wel bijna 6 km diep! De Britse kolonie bestaat uit 360 koraaleilandjes en de grootste acht eilanden zijn verbonden met bruggen. Dit bewoonde stuk is slechts 21 mijl lang en op het breedste punt nog geen 4 km breed.

At 8 o’clock in the morning the captain speaks: “The weather forecast for Bermuda: it’s 21-23 degrees Celsius, partly clouded… We have to leave at 4PM, because the port of Bermuda wants every ship out before sunset.” Dat moet een grap zijn, toch?! Vragend kijken we elkaar aan, dit kan niet waar zijn! Helaas bleek Dimitris, onze Griekse kapitein, toch gelijk te hebben.

Al bij al hadden we dus een uur of zes de tijd om een heel land te verkennen, waar we vrijwel niets van afweten. Ok, Texel is groter, maar toch…

Met open armen werden we verwelkomd door taxichauffeurs, touroperators en allerlei soorten verhuurders; alsof er zojuist een grote zak met geld aan was komen drijven! Ze doken meteen op hun prooi: “Welcome to Bermuda my friend! Taxi?” Aangezien er ongeveer net zoveel zon was als in IJsland, besloten we een kaartje erbij te pakken en eerst met de bus naar de hoofdstad Hamilton te gaan. Bermuda is een klein land (na Vaticaanstad, Monaco, Nauru en Tuvalu het kleinste land van de wereld), en erg rijk. Tijdens onze busrit zagen we veel mooie vrijstaande huizen, omringd door ontzettend veel groen.

De stad bleek gesloten op zondag, dus na een kort rondje gewandeld te hebben, de eerste de beste bus terug naar Horseshoe Bay, het mooiste strand van Bermuda, bekend van het roze zand en turquoise water! De bewolking trok langzaam weg, de zon liet zich zien. Eindelijk!

Na wat luieren (zwemmen was te koud) en het vinden van 5 roze zandkorrels, terug naar de bushalte. Pluim voor Bermuda, ze hebben extra lijnbussen ingezet, speciaal voor de mensen van onze cruise. Gisteren was er op de cruise een shopcursus (geen grap!); waar moet je zijn op Bermuda, waar moet je op letten, enz… We hadden deze gemist, omdat we als enige in het zwembad lagen, dus we verlieten Bermuda met een Magnum-ijsje en twee zakken chips. Je zou maar verhongeren aan boord ;-)

Uiteraard stond er weer champagne klaar bij de entree aan boord. Op onze kamer had Menino onze bedden opgemaakt en weer twee bonbons klaargelegd. Met de finale van de World Series in slaap gevallen. Niets voor ons, die Amerikaanse sporten…